fredag 8 augusti 2008

Matrapporten för idag

Jag började dagen runt tiotiden med en tallrik fil, hallon, krossad mandel, pumpafrön, solrosfrön och linfrön. Börjar kännas lite tradigt nu. En skinkrulle med ost och röd paprika samt en god kopp earl grey.

Två mellanmål bestående av xtravaganzas smarriga choklad-dryck (det är lite svårt att få fram ironin i inlägget, men den finns där) Ett glas vid tolv/ett tiden och ett glas framåt femsnåret.

Lunch runt halv tvåtiden bestående av en god kycklinggryta ungefär 300 gram för en portion.
Man tager en påse kycklingfiléer, hackar i mindre bitar och fräser
kryddar med curry, chili och gurkmeja
slänger i en påse frysta wokgrönsaker
annanasspad från en burk
släng i annanasen
ungefär fyra deciliter CF
låt puttra
servera med en rejäl hög vattenrika grönsaker, mumma!


Fredagsmyset började med två stycken dinkelpannkakor, med blåbärssylt, tillsammans med barnen, runt sjutiden...

...och fortsatte sedan med lite ostbollar framför enfilm

Tänka sig att man kan förstöra en hel veckas diet bara på en fredagskväll. Nu dricker jag te resten av kvällen.

1 kommentar:

  1. hej hej! det var inte mig du såg på gotland, har inte varit där sen jag var 11!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive