söndag 17 augusti 2008

Lunchdate med viktsnack


Vi åt en helt underbar lunch tillsammans och vi fick firat Pösmunken som fyllde *harkel* 25 år. Några hade lite presenter med sig och hon fick fina ballonger så alla på restaurangen skulle veta att hon var lite speciell. Detta är en restaurang som jag kommer återkomma till. Maten var underbar, man kunde byta ut potatisen till grönsaker och barnen fick leksaker att pyssla med vid bordet och servitören, ja, man brukar ju inte behöva få samma varje gång *hmmmm*

Vi hade nämligen en lite speciell servitör som först missade en massa saker, glömde några saker, spillde ut öl på MrsHydes väska och langade över några servetter utan att be om ursäkt och sedan räknade han fel på notan (som tur var för vår fördel). Nä servicen var inte den bästa här i världen, men helt underbar mat väger upp det hela tycker jag.

1 kommentar:

  1. Den restaurangen har jag aldrig varit på! Kanske är värt ett besök i alla fall...
    KRam cissi

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive