söndag 24 augusti 2008

Dagsrapport

Frukosten, klockan tio, bestod av en grov dubbelmacka med ost, skinka och paprika, en rostad GI-smörgås med ost samt två koppar te.

Lunch, vid halv tretiden bestod av hemmalagade biffar
(på 400g köttfärs ingick ett ägg och en lök)
på min tallrik hade jag 140g biff, 140g kokta grönsaker,
en klick tzaziki på kesella och slutligen
halva tallriken fylld med vattenrika grönsaker.

Middag, vid halv sju, grillad kyckling, ungefär 120g,
ungsstekta grönsaker, ungefär 120g .
En klick kesellabaserad tzaziki och halva tallriken fylld med vattenrika grönsaker.

Kvällsmat, tiotiden. Två ägg och lite grönsaker.

Förutom detta har jag stoppat i mig ungefär 4 godisbitar och en näve ostbågar innan jag gjorde som jag blev tillsagd av MrsHyde, jag slängde ostbågarna och kastade ner godiset i en påse och gömde undan den längst in i skafferiet.

Min motion: jag har städat, lite.

Har min dag överensstämt med min planering?
Jag har ätit godis vilket jag inte skulle, jag har inte ätit mellanmål som jag borde samt att jag dricker dåligt med vatten och jag har inte promenerat. Jag har ändå hållit mig väldigt bra till min diet så jag är på rätt spår, men jag behöver förbättra mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive