tisdag 19 augusti 2008

Dagsibesök

Jag var med dottern på dagis idag. Hon börjar inte på dagis förrän om två veckor men jag har en liten egen inskolning med henne eftersom hon varit borta från dagiset i nästan tolv veckor när hon ska börja. När vi kom dit sög hon tag i mitt ben och lät sig släpas eller släpade mig runt på gården. Jag försökte få henne att springa iväg med sina kompisar, men det gjorde hon inte, jag försökte få henne intresserad av fröknar, men det blev hon inte. Det tog nog uppåt tio minuter innan hon vågade sig bort från mig och samma sekund var hon totalt väck.

Jag satte mig och pratade med en av fröknarna på dagiset om hur hösten såg ut, hur sommaren varit med mera. Helt plötsligt kom en annan fröken med en kopp te till mig, mycket trevligt måste jag säga. Det kändes riktigt bra att komma dit, tjejen har blivit en stortjej och jag ser fram emot det nya läsåret både för henne och för mig och för sonen som börjar första klass.

Nu vill jag bara citera ett meningsutbyte jag hade med minst fem av fröknarna vid olika tidpunkter men meningsutbytet var ändå näst intill ordagrant:
- När börjar "hon"?
- Om två veckor.
- Jaha, har du fått jobb?
- Nej, jag pluggar.
- Jaha, ska du fortsätta plugga?
- Nej, jag har en termin kvar.
- Jaha, jag fick för mig att du slutade i våras.
- Nej.

Och sen pratade vi lite uppsatsval och så vidare.

Nu på eftermiddagen har jag inte gjort många knop alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive