måndag 28 juli 2008

Pool med poolhus och terass

Detta är vår förebild till vår poolarea. Vi ville ha något trevligt ställe där man kan ligga och slappa i solen, ha bra koll på barnen och kunna hoppa i vattnet snabbt och lätt. Ett poolhus där vi kan förvara alla saker som hör till poolen. Ett buskage som ramar in och ger en naturlig och trygg känsla.















Vi började med att ställa dit poolhuset. Eftersom det har hjul gör det det hela lättare att flytta och ställa där man vill. Poolen placerade jag framför poolhuset med en såpass destination så att det kunde gå att få plats med lite stolar och ett lagom trädäck. Missa inte det fina buskaget som ramar in vår poolarea. Tryggt och fint.













Sedan placerade vi ett terasstak så man kan sitta i skuggan medan barnen leker ivattnet. Och se så fint trädäcket blev. Visst är likheten mellan vår poolarea och den vi hade som utgångspunkt som kopier.



På kvällen fick jag och maken chansen att ha poolen för oss själva. Vi busade massor, för vi är så mogna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive