måndag 21 juli 2008

Plenering

Nu måste jag lägga upp mina planer inför viktreduceringen. Inget mer snaskande eller kakätande, bara sund och kalorisnål mat.

Helgen har inte varit snäll mot mig, eller rättare sagt, jag har inte varit snäll mot min kropp i helgen. Fy på mig!

Jag ska, enligt den plan jag har, äta sex gånger per dag och dricka tre liter vatten per dag. Min frukost bestod idag av en tallrik fil, en halv deciliter hallon, en kvarts näve cachewnötter, enkvarts näve krossad mandel, lite linfrön, rostade solrosfrön och pumpafrön. Jag ska snart intaga ett glas xtravaganzachokad. Lunch blir nog sallad och köttfärssås. Ett mellanmål med xtravaganzachoklad och middag gjord på laxspett och grönsaksröra och dagen kommer avslutas med en tallrik fil med bär, nötter och frön (tror jag) Jag kommer lägga in två enlitersflaskor i kylen så jag har gott svalt vatten att dricka under dagen så jag får i mig den vätska jag behöver.

Träning idag kommer bestå av städning av huset och en powerwalk i kväll när maken kommer hem.

Nu får vi se hur väl jag följer detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive