fredag 25 juli 2008

Dagens äventyr

Idag ringde min make och påtalade vikten med att åka så fort som möjligt och köpa den kraftigt rabatterade bassängen på ICA MAXI som just nu såldes för halva reapriset vilket utgör ett pris på 1000 kronor, lite knappt.
Jag stod i köket, oduchad och otandaborstad och illaluktande men kände att det maken sa var lite brådis, så jag hoppade i ett par alldeles för stora jeans och tog bilen ut mot affären. När man luktar på ett sätt som skulle kunna sätta en elefant ur spel så vill man integrera med andra människor så lite som möjligt men detta skulle inte bli så lätt.

Jag tog den största vagn jag visste fanns, alltså en sån där kundvagn med svart handtag, och så strosade jag in i affären och tog mig en scanner. Jag sökte upp "torget" där maken sa att de skulle funnas. Det var tur att jag dök upp då jag dök upp för det var ju bara TVÅ PALLAR kvar utav varan jag var ute efter och inte såg jag ett tåg av hysteriska reajagandes badsugna människor heller. *mutter mutter morr morr*

Sagt och gjort, jag tänkte ta den här lilla bassängen, slänga ner den i min icavagn och scanna den och sedan be on my merry way... ha!!!

Jag ensam svag liten flicka *harkel* själv mot denna tunga tingest, i dont think so!
Jag var chanslös, bara att inse, så jag ropade på lite personal. Det kom en personal. En tjej, lite kortare än mig och mycket mycket spädare som glatt tog i andra änden och började ta i. Jag nästan skrattade, det var ju dråpligt, vi två mot fyrkantiga hulken. "Vi kanske ska se om Fredrik kan hjälpa oss också" sa hon och log. "Ja, det kan nog vara en bra ide" sa jag vänligt men illaluktande.

Snart var vi fyra stycken som högg i och försökte frakta ett otympligt paket med bassäng (alltså tre som var tvugna att jobba i stanken av min lekamen), till en korg som såg löjlig ut i jämförelse. Jag var skeptisk. Då säger en av de anställda, tror det var Fredrik, att dom hade ju sånna där ikeavagnar. Jag lyfte på ögonbrynen och kände att jag hurrade lite inombords. "Ja men då tar vi väl en sån då" tyckte jag. Jag fick leta upp en och kom tillbaka med den till högen av bassänger. Nu var det bara jag och Fredrik kvar. Dom andra hade nog flytt medan dom hade chansen.

Vi fick över bassängen och sedan gick vi över dit där dom sålde tillbehören och Fredrik prackade på mig (hans egna ordaval) alla möjliga livsvikta saker att ha till bassängen (inte rejäl tvål och deo dock, vilket jag hade gjort om jag vore han).

Väl vid kassan fick jag en annan stackare att följa med mig och min odör till bilen för att lasta in kolossen. Nu till två mycket fachinerande saker. Den första saken: Jag kommer gående tillsammans med en anställd, i ganska högt tempo med hela lasten full med grejer och då ska en telefonförsäljare försöka hindra min framfart. Jag var vänlig med bestämd, alla fem gånger, jag var tvungen att neka honom ett köp och försökte komma förbi. Att dom inte kan ge sig!

Nästa fachinerande sak. Jag hade parkat en ganska bra bit från affären, där det var i stort sett tomt på andra bilar, för att kunna lösa inplockningen av pool smidigt. Jag hade kört fram så jag stod i en ruta med en tom ruta bakom mig. Det var helt tomt runt omring min bil när vi kom dit förutom *trummvirvel* precis bakom min bil! What the fuck!!! Vem får för sig att parkera precis bakom en annan bil när det är tomt överallt annars? Jag kommenterade detta till mannen som följde med mig ut och han sa att han kanske ville ha skugga. Jag såg mig omkring på den platta parkeringsplatsen helt utan upphöjningar och frågade lite uppgivet "vilken skugga?" och han skrattade.

Jag fick köra fram bilen för att vi skulle kunna få in sjabraket och tror ni inte helvetet är precis så stort så det skulle få plats på bredden men den kom inte igenom luckan eftersom den är lite smalare än själva luckan innanför. Jag var tvungen att gå fram och rota bort alla saker som låg i baksätet (inte lite saker) för att kunna fälla fram baksätet så vi skulle kunna få in den.

Väl på väg hem kände jag att min odär blivit än värre och ett bad i bassägen skulle vara precis vad jag behövde, men jag kommer inte få iordning den utan maken så det får vänta tills i kväll... nu ska här städas

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive