måndag 7 juli 2008

Dag sex den femte juli

Idag så jäklar. Jag drog på mig mina träningskläder och stack iväg och sprang. Jag hade fått höra att om jag sprang ett varv runt byn så skulle det vara ungefär tre kilometer. Jag sprang två varv. Det var så skönt! Det var mest i uppförsbackarna som det var lite tungt. Jag är ju inte så van vid uppförsbackar då jag vanligtvis springer i Örebro, ett av det plattaste områdena hitom Danmark. Vi åkte sedan in till Ö-vik och spenderade alldeles för mycket pengar på kläder och mat. Väl hemma packade vi ihop våra saker och åkte på festival. Det ni! Det händer grejer här upp i Norrland. Det är ett rädda barnen – projekt som går av stapeln varje år som heter Gottnerocken. Det var gemytligt och vi satt och samtalade med våra grannar medan musiken spelades och plastankorna skyndade ner för den lilla ån.


Barnen kastade stora stenar efter dom små gula ankorna och min son samt killen han lekte med fick banningar när dom gjorde likadant. Min son ville bada, jag sa nej för vi hade inga badkläder med oss. Min son gick ner sig i vattnet så vi fick dra bort den nedersta delen av byxorna (det fanns blixtlås så vi behövde inte göra sönder byxorna). Sonen sprang runt barfota efter detta och det dröjde inte länge förrän han gått ner sig än värre. Vi åkte hem! Men innan vi åkte fick vi se ännu ett bevis på hur det är med Stig i relation med vätskor. Han höll på att välta ut vätska på sin bordsgranne och Ann-Marie skrattade och sa ”Vad var det jag sa, nu är han igång igen”.



Jag fick inget skrivet i dag heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive