tisdag 10 juni 2008

vältänkt tjuveri

Jag älskar Monty Python och inte minst deras klassiska mästerverk "Life of Brian". En av de roligaste scenerna är när motståndarrörelsen sitter och diskuterar kring hur hemska romarna är genom att komma med frågan "What have the romans ever done for us?" och de kommer fram till avloppsystem, fått ner brottsligheten med mera med mera med mera. Listan blir hysteriskt lång. Genom mitt bloggsurfande snubblade jag över den här länken inne hos Johanna Graf.

Jag ser ju tydligt att det är en precis kopia, det är taget direkt från filmen, men applicationen till facket är så bra att jag förlåter dom. Alla som tycker att facket är blodsugare som bara snor åt sig pengar och inte gör något, alla de som tycker att man inte ska vara med i facket, watch and learn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive