måndag 16 juni 2008

Tummhållningssessionen är över

jag har nu fått samtalet, ni vet det där samtalet...


... där dom säger att man FÅTT jobbet!!!

Eller ja, han började med att fråga om jag fortfarande var intresserad, då förstod jag ju hur det låg till. Lite elakt att fråga det och sedan kontra med: "ha ha, taskit för däj dåå!!!"

Så i höst har jag ett arbete, och fram till dess är jag... FÖRÄLDRALEDIG!!


Känns vuxet och lite seriöst så där...

Och nu till något än mer seriöst, boken. I dag är första dagen i mitt seriösa författarliv. Ni kan gärna flukta inne på min andra blogg där jag snackar om den delen av mitt liv.

3 kommentarer:

  1. GRATTIS till jobbet!!!! Är du färdig med skolan nu då?? Hur som... Stort lycka till med nya jobbet...


    Kramar i massor...

    SvaraRadera
  2. SHIT VA BALL!! GRATTIS!! hmm säger som föregående talare.. e du klar nu då?? Hänger inte mä riktigt där ler
    Krams Mia

    SvaraRadera
  3. Grattis till jobbet! Gud va kul! Det måste kännas jätteskönt att veta att man har ett jobb efter utbildningen!
    KRam cissi

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive