fredag 27 juni 2008

Min man sprider sina saker

inte bara här hemma.

Jag håller på att städa efter oss här hemma, och tvätta högarna som samlat sig nera i källaren. Snart bär det av dit internet inte når, så då blir det dåligt med uppdateringar är jag rädd. I går hittade inte min man sin mobil, den hade han tappat på bussen så han fick åka förbi bussbolaget för att hämta den, men inte förrän han fått åka och byta däcket som frun hans kört sönder under gårdagen, sicken klant hon är *harkel*

Strax efter att han åkt iväg till jobbet så ringer det på min mobil och en man frågar efter min make. Jag blev lite fundersam över att dom ringde till min mobil och frågade efter honom. Då förklarade han att han sökt på maken min och mitt namn hade dykt upp också och mitt nummer. Det visade sig att han glömt kvar sitt betalkort på däckfirman.

Det blev för frugan hans, det vill säga mig, att ta ungarna och promenera genom stan, till däckfirman, och hämta upp hans kort.

Det betyder att min städning har vidgat sig.

Nu ska jag plocka lite till, klä om mig och kanske åka och grilla. Vi får se vad jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive