fredag 13 juni 2008

Lyrisk son

I dag efter simskolan köpte jag glass åt barnen i det lilla glasscafét som som ligger precis utanför simmhallen. Sonen tittade på mig med stora ögon och chokladglasstäckt mun och sa:
"Mamma, det här är en helt underbar dag! Först fick jag sova så länge jag ville, sen fick jag spela dataspel, sen har vi varit och badat och nu får jag glass och i kväll ska vi ha fredagsmys! Om det blir pannkaka till middag i dag så kommer det här bli den ultimata världsbästa dagen i hela världen"

Vi åt pannkakor till middag i dag...

3 kommentarer:

  1. Naaaw så gulligt! :) Pannkakor är ju the shit alltså. Och du.. Vad kul att du tar tag i skrivandet! jag vill ha ett signerat ex sen! Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Han e ju bara värdsbäst!! Synd att vi inte kunde närvara på kalasen!!
    Kram Mia å bror din

    SvaraRadera
  3. Självklart vill jag det. Jag är bra på meningsuppbyggnad och stavning men sådant där med kommatecken och talstreck är inte min styrka. Hjälper gärna till om jag kan. Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive