tisdag 17 juni 2008

Dukat bord

Japp, det var uppdukat med kaffe, te, vattenmelon och hemmagjorda brownies men besöket uteblev. Jag hade även gjort en god honungs/hallonblandning som är gott till glass. Istället fick jag samtal från fikakompisen som sa att hon gjort det stora misstaget, att låna ut sin bil till en karl. Det förstår väl vem som helst att det skulle gå åt pipsvängen, om man gör sånna misstag :)

Men ingen fara på taket.

Jag och barnen lyckades glufsa i oss det mesta, barnen kakorna jag vattenmelonen. Och sen började jag fixa med mina anställningspapper och upptäckte att jag hette Elin på min kontrakt, så dom får skicka ett nytt till mig.

Nu ska jag sortera tvätt och städa.

Ett liv som föräldraledig är så glamoröst!

Och du Jenny, vi får en ny chans senare i veckan!

2 kommentarer:

  1. åå vilket mysigt fika bord! melonen ser kanongod ut.. jag kommer nästa gång ler ...

    Va söta barnen är!!
    Krams..
    4 nätter utan blöjja å torr på morronen jiihuuuuuu *thihi*

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni har det :)

    Du! Du blev ju så stött för att du aldrig fick adressen till min förra blogg. Jag har skapat en ny nu (http://johannabergmanlaurila.blogspot.com), som inte är "bara för mig själv", såsom den förra. Den här nya kommer mest att handla om mina filosofier kring politiken och styrelsearbetet, men även lite mer personliga saker ibland :P

    Du kan väl ge mig en armbågsstöt i sidan om du skulle märka att jag glömmer bort att uppdatera tillräckligt ofta, eller så?! ;)


    Ha en fortsatt trevlig sommar!!
    Püss/Bäääbs

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive