tisdag 13 maj 2008

MIn själs treåringstrots

Jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte!!!!

Så låter det inombords på mig just nu.

Jag vill inte väga maten!
Jag vill inte hålla mig borta från choklad!
Jag vill äta potatis!
Jag vill äta godis!
Jag vill äta kakor!

Jag vill äta allt utan att känna ångest eller börja tänka på hur jag ska förbränna det!

Jag vill inte slaviskt väga mig och få panik över alla gram jag går upp!

Jag vill inte äta en glass och se att jag går upp ett kilo och springa tre kilometer och se att det inte ens märks på vågen.

Jag vill leva normalt och ändå hålla vikten!

Varför kan jag inte det?

Varför har min kropp fått för sig att jag inte ska kunna unna mig något utan att bli en michelingubbe som inte kan hitta kläder på normala avdelningar?

Jag är fysiskt skapad som en person som ska älska att motionera och hata fett och socker medan mitt psyke är skapat som en livsnjutare som vill kunna ligga i solen och smaska på en glass eller smutta en öl och högst behöva ta en promenad för att bli av med det.

Det finns folk som är skapade på det sättet.

Varför inte jag.

Nu skiter jag i det här!

I alla fall en vecka!


Fan!

2 kommentarer:

  1. Du är åtminstone inte ensam om den där skiten *pekar på mig själv*.. om det är till någon tröst. ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare!! Du e inte ensam!! Nu har jag inte tränat på flera veckor och kroppen blobbar till sig med en gång!! Satan Satan!! å ätit så bra jag kunnat med maten på förskolan ja e på! Nepp det får bli fler goda kesoplättar!!
    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive