tisdag 13 maj 2008

Min dåliga humor går inte hem

Inte på socialkontoret jag praktiserar i alla fall. När jag kör mina grejer så brukar kommentarer likt "Jaha, och nu kommer du igång med din humor igen" hagla, men ingen verkar dra på smilbanden det minsta. Men jag kan inte vara tyst ändå utan låter kommentarerna dyka upp så där naturligt som är naturligt för mig, fråga bara dom i klassen, men dom verkar mer roade av den i alla fall.

Exempel idag:
Vi höll på att byta plats på två skrivbord. Det ena av dessa skrivbord var höj-, och sänkbart vilket innebar att det satt fast i väggen med en sladd. Precis när vi skulle ta oss ut därifrån med bordet upptäckte någon att sladden satt i och utbrast: "OJ!" och drog ut den varpå jag replikerade:
"Vilken tur att du upptäckte det där, annars kanske vi skulle fått sladd!"
*Ingen reaktion*

Strax efteråt satt jag och min man och åt lunch varpå jag berättade historien för honom. Jag är nämligen ganska road över att ingen kopplar min humor, det känns nästan ännu roligare att dra min humor eftersom jag är ganska inne på sån där genre av ironisk humor och det känns snudd på ironiskt att INGEN och jag menar verkligen INGEN fattar min humor.
Så här löd i alla fall vårt samtal, jag och min mans alltså:
*jag berättar storyn*
maken:*garvar*man skulle kunna säga att du inte riktigt fick kontakt.
Jag: nä, dom kopplade nog inte riktigt.
sen garvade vi båda två.


Det är roligt.

2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att jag skrattade inombords när jag läste ditt inlägg. (Jag skrattar sällan högt). Sen bad jag johnny läsa det, eftersom humorn "är så ni!" Johnny skrattade högt, då trodde jag han läst klart hela inlägget. Men han hade "bara" kommit till ditt första skämt. Så han skrattade högt två gånger till. Det är skönt att det finns de som roar och de som blir roade!
    Kram cissi

    SvaraRadera
  2. Jag skratta jag mä....
    Det var lolit!!

    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive