måndag 19 maj 2008

AG-08 Avsnitt fyra-partyt

Solen hade värmt verandan till vår lilla stuga hela dagen så det kändes som en självklarhet att börja kvällen där. Ölen skummade, humorn var låg och skratten höga.















Av någon anledning citerades de sista replikerna från YRROL med en så sprucken målbrottsstämma som möjligt. Ingen kunde slå mannen på bilden längst åt vänster:
-ÅÅÅÅÅÅÅÅHMÄÄÄÄÄÄH DUUUUUURÅÅÅÅÅ!!!
-AAAAAAAHMÄÄÄÄÄÄÄH DU LYYYYSSNAR JU INTE!!!
-AAAAAAAHMÄÄÄÄÄÄÄH DU HÖÖÖÖÖR JU INTE!!!


Dessa repliker kunde gå runt hur länge som helst.













Oerhört många citat finns som jag skulle vilja skriva ner här, men jag minns dom inte tillräckligt bra och dom är inte lika bra taget ur sin kontext. Men livets mening kom fram på många sätt och sällan på något negativt sätt. Det var alltså som det ska vara på en kvällsvarm veranda med ett gäng öl tillsammans med vänner.
















De mer konstnärliga i församlingen använde sin byggarglädje och som ni ser, lyckades dom riktigt bra. Bjarbo ser hotfull ut mot alla runt omkring och jag tror även lite mot själva tornet, i teckenspråk betyder detta "rama så dör du" eller "gör du så dom ramlar, så dör du!"










Sittning är ett måste på alla overallsevenemang. Vill inte påstå att sittningarna är det som skulle locka mig tillbaka. Maten har jag redan tagit upp, men sällskapet var absolut trevligt, men det visste jag ju att det skulle bli!















På kvällen var med mingel. Fyha, alltid fullast alltid gladast, visar hur man dricker en öl underifrån, eller försöker hon äta upp burken, svårt att avgöra. Jag och Mange tävlar i alla fall i fånigaste flintävling verkar det. Trevligt var det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive