söndag 6 april 2008

Tjällossningen -08

I helgen var det fest och det var en rolig fest, som vanligt när det handlar om overallspartyn.
Jag cyklade till universitetet vid halv fem och kastade mig in i ett spännande brännbollsspel. Vi förlorade groteskt fast jag satsade allt jag kunde i spelet. Jag sprang som en gasell, jag slidade in till konerna, jag kastade mig efter bollar och jag sköt skott som försvann i horisonten och jävlar vilken träningsverk jag fick på köpet. Men kul var det.

Sen vart det fest både på Bärseback och Publicum och en trevlig öl på bryggan över ett trevligt samtal om intelligens. Sen vart det rejält party på kåren där jag inte blev helt rak i gången. Jag tog mig en cosmopolitan tillsammans med putte och medan jag drack den första fixade assistenten ännu en till mig (skuldsanering kan man kalla det). Gammal som jag är förstod jag att dessa drinkar satt spikarna i min partykista så jag började bege mig hemmåt vid midnatt. När jag väl kommit hem föll jag i djup slummer och väcktes halv åtta av mina älskade barn. Maken gick upp, försvann och lämnade mig ensam med de små pigga mörtarna så utsövd var inte rätt ordval för att beskriva mig inför lördagens lekar.

Bilder från fredagens party.

På herrarnas vackra bakdelar står det att dom älskar Örebro, mycket charmigt. Annars är det bilder på Kattis i overall, jag och cosmopolitan, jag och Steven och så Assistenten.


På lördagen åkte jag och åt en trevlig brunch som bland annat innehöll en pannkaka med smak av bacon, köttbullar och prinskorv. Att dessutom har hallonsylt i denna smakupplevelse var... ja, spännande är nog det enda ord jag kan komma på att beskriva det med. Lekarna gick ut på att springa och snurra massor, raggla tillbaka och försöka imitera ett djur. Att äta godisnappar från en annan persons kropp. Att ta sig över från ena sidan till andra uppepå backar, utan att nudda marken. Att dricka kolsyrad vätska ur flaskor, tillsammans med andra, med flaskorna fastsatta i plankor. Att sparka en boll med hjälp av en äppelpung. Att leta reda på cykeldelar och sätta ihop cykeln samtidigt som man har bindel för ögonen. Och att cykla på en cykel där styrningen är tvärt om. Men även det viktigaste av allt fjäsk, fjäsk, FJÄSK OCH ÅTER FJÄSK! Jag hade en liten bar med mig och bjöd friskt på drinkar till domarna, andra masserade, killarna erbjöd sina kroppar och komplimangerna haglade. Att vara inovativ var också väldigt bra. På en gren skulle man vara åtta personer på så liten yta som möjligt. Vi samlade ihop sex gosiga små djur (som alla overallare av någon anledning har på sin ovve) och så satte sig en person uppe på axlarna av en annan. Vi klarade den grejen med 30 cm i omkrets (tror jag det var) men vi vart slagna av det laget som tog kort på hela laget och sedan ställde mobilen på högkant. Fan, och vi som tyckte vi var smarta!

Här kan ni skåda grenarna och vår kämparglöd.
Om någon undrar varför Eddie sitter på huk på den liggande cykeln så är det för att reglerna med den bakvända cykeln var att man skulle hålla sig på cykeln utan någon kroppsdel i backen så länge som möjligt. Ja, han klarade runt en och en halv minut minst på det sättet!

På kvällen vart det sittning men innan dess han vi med en del slösittande utanför bärseback i solen, ätandes pizza, snackandes skit, dansandes konstiga danser och en hel del bus (som sig bör när det handlar om overaller). Ett gäng kom på att dom skulle ha rondellsittning och försvann ner för backen men kom tillbaka igen efter att polisen vräkt dom. Jag tog en bild när polisen var in action, men min kamera är för dålig för att det skulle bli någo bra.

På själva sittningen var jag så trött att jag bara ville grina, men vi fick veta att vi vunnit lekarna på dagen så jag piggnade väl till en liten gnutta. När det kom fram att vi vunnit var det några som utbrast "va fan!!! domaren var mutad!!!" Varpå vi svarade, men en blick som om dom utbrustit att jorden var rund " Ja..." va fan trodde dom, att det var dom olympiska spelen. Klart som satan att domaren var köpt, det är ju overallslekar!!!


Lite bilder från sittnigen och som man kan se så har overallare en förkärlek till nakna mänsrumpor. De rumpor ni kan se här är från en moonwalk som genomfördes mitt under maten. Några vid mitt bord tappade matlusten en aning, men jag är inte så kräsmagad, jag har ju barn.
Vårt pris var godis, jag tyckte jag klarade mig bra utan, ska ju ta tag i mitt liv på måndag igen.

1 kommentar:

  1. Klart man mutar dommaren!! Låter som en skitkulhelg!! Själv så skulel jag aldrig orka hehe har man blitt gammal tro??
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive