söndag 27 april 2008

Orättvist

Idag lagade jag god mat åt barnen. Makaroner och köttfärssås. Det brukar dom älska. Till efterrätt gjorde jag chokladpuddig så dom verkligen skulle vara glada och tacksamma. Blev dom det då?

Nej.


Sonen gnällde och ville inte äta allt, ok, han åt drygt hälften av det jag la upp och det var jag nöjd med. Dottern däremot trotsade och spottade ut maten över hela sig och ner på golvet. Jag blev så arg att jag torkade av henne och skickade henne gråtandes till rummet. Senare fick hon chansen att försöka igen och då gick det bättre så och fick också chokladpudding.

Det mest bittra med det hela är att jag skulle kunna sätta i mig deras mat på ett kick och när dom gnäller så blir jag så frustrerad över att dom får men inte vill och jag får inte med vill så hiiiimla gärna. Men dom åt i alla fall båda upp sina gurkor utan tjafs båda två.

Chokladdrinken smakade vidrigare än vanligt idag också, så jag led ännu mer. Gud va skönt det ska bli på torsdag då jag ska börja äta igen. Ja, tidigare än tänkt men jag orkar inte mer nu.

I fredags gick det lättare med maten däremot. Dinkelpannkakor är omtyckt! Det var i alla fall det i fredags men man vet aldrig hur det kommer se ut nästa gång det bjuds.


Barnens mat


Min mat
Jag bitter?


nej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive