måndag 28 april 2008

Mitt nederlag

Jag höll på att ge upp igår då hela livet kändes helt fördjävligt. Barnen som gnällde, jag som inte hade något som helst tålamod och den lilla pedagogik som brukar kunna närvara hade försvunnit i ett moln av hunger. Men jag tog nya krafter och tänkte att i morgon, måndag, kommer det bli bättre för då är jag på kontoret och då slipper jag arbeta i sånt jobbigt stressigt klimat.

Sagt och gjort. Jag sket i vad min psyke sa i går och gick och lade mig med det falska sockrets smak i gommen (för den var omöjligt att få bort). Jag fick hosta som gjorde att jag mådde pyton och höll på att kräkas innan jag somnade och jag hann sätta i mig tre novalucol mot den ihållande illamående känslan.

När jag vaknade så kändes det inte ett dugg bättre men jag tvingade mig till jobbet utan frukost. Vid förmiddagsfikat tvingade jag i mig chokladen och det var svårt. Till lunch tvingade jag i mig min choklad och jag höll på att få upp den igen tillsammans med den förra chokladen. Jag klarade knappt av att koncentrera mig på kursen så jag vet inte om jag blev så mycket bättre på BBiC än innan.

Jag bestämde mig då för att: nä nu får det vara nog, ja det får det (och så gick gubben till grannen och drack bayersk öl)

Här ser ni resultatet av min frustration och bilden av mitt nederlag. En tallrik kyckling och sallad med lite god dressing rekomenderad av xtravaganza. MUMMA!!!!

1 kommentar:

  1. Du har ju vart så himla duktig innan!! Du får ta det pö om pö då ist.
    Det såg himla gott ut iaf.!
    Krams

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive