lördag 15 mars 2008

uppdatering och citat

Min dotter är faschinerad av tänder, speciellt avsaknad av tänder. Jag har dragit en tand för några år sedan och dottern vill hela tiden titta på detta, hål. Hon tar tag i hakan och näsan och så bänder hon isär och sitter och glor in i munnen samtidigt som hon kör någon slags kommentatorskap. "där är det tänder, där är inte en tand och där är det tänder men där är det inte"

Jag frågade henne en dag om hon skulle bli tandläkare och då sa hon att hon skulle bli det. Maken kallar yrket för munfrisör. Jag tycker det var fint och tror att jag ska implementera detta uttryck i mitt liv.

Dottern ville förut idag vara inne i sin brors rum fast hennes bror inte ville. Detta tjafs har pågått sedan sju i morse och nu försökte jag få henne på andra tanker och sa då " Ska du inte gå in och titta om bäbisarna vill ha mat?" Maken blev orolig men jag förklarade att "bäbisarna" i själva verket var hennes dockor och då lugnade han ner sig. Hon kom tillbaka efter en liten stund och sa "dom vill ha mat" "jaha" sa jag "ska du inte laga lite mat till dom inne i ditt lilla kök då?" "Nej jag vill inte" då sa maken att om bäbisarna inte får mat så dör dom varpå dottern snabbt svarade med "då får dom vara döda i sin säng" Efter ett tag tog hon ändå en av bäbisarna till tandläkaren i sin lilla bil, för den var sjuk.

Just nu ligger hon i sin säng och tittar på barbiebilder i taket i sin nya projektor och sonen bygger med bioniclelego, och vi städar.

1 kommentar:

  1. Barn är väl för goa... ler...

    Massa kramar...

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive