söndag 2 mars 2008

Namnändring

Den uppmärksamme kan nog mycket väl märka att namnet på min blogg har ändrats. Vad är då anledingen till detta kan man fråga, jag har här svaret.

När jag började blogga så var det lite oskyldigt och jag hade inga namnförslag överhuvudtaget utan kallade den helt enkelt för det jag gör i den stund jag uppdaterar min lilla blogg. Nu har jag rannsakat mig själv och tänkt över mitt liv och vad jag egentligen gör. Jag har kommit fram till att jag ägnar ned största tiden till att "leka vuxen". Vad menar jag då med detta? Jo att ibland undrar jag om jag verkligen är vuxen. Allt beror på vad man menar med att vara vuxen. Visst jag är 33 fyllda så om man bara går på ålder så är jag vuxen. Om man går anatomiskt så är jag väl också vuxen för jag är kvinnligt utvecklad i många bemärkelser, och i så fall var jag vuxen vid 11 års ålder. Om man tittar på de där kända vuxenpoängen så är jag också vuxen, för jag är gift, har hus och jag har barn.

Det är det där överiga jag tänkter på. Först om man kikar bakåt i min blogg så finner man t.ex. detta citat "Nu har internet legat nera i snart en vecka och jag har återfunnit gamla vänner. Playstationet. I går hann jag gå igenom de flesta av barnens spel, wipe out och slutligen ratchet and clank." Det är väl något som talar mot min vuxenhet då bilden av en vuxen inte är att den spelar tevespel, eller? Om man även kikar in på gamla blogginlägg så hittar man dessa saker: http://theperny.blogspot.com/2008/02/to-be-or-not-to-bevuxen.html
som på något sätt är en rejäl spik i vuxenkistan, eller http://theperny.blogspot.com/2008/02/vskbiografi.html
som på något sätt visar hur dålig koll jag har på hur vuxna väskar sig. Med tanke på vilka sätt jag roar mig: http://theperny.blogspot.com/2007/10/kvllen-efter-sjslaget.html vilket säkert för många inte låter vuxet. När jag är hemma hos andra männisor som ska vara vuxna så ser jag tydligt att deras intredning är mer vuxet än vad vi har, vilket man kan se här: http://theperny.blogspot.com/2008/02/utmanad.html Det är dom där små detaljerna som sistersbilden i fönstret och att vi relaterar så bra till ungarna att vi faktiskt vet vad tusan dom vill ha på sina rum, för det skulle vi vilja ha.

Sen de detaljer att jag är dålig på att hålla ordning, jag är dålig på att sköta trädgården, jag gillar inte blommor, jag gillar inte trädgårdsarbete eller att odla saker, jag gillar inte att sy och framförallt så känner jag mig malplacerad vid vuxna tillställningar där alla är så där vuxna.

Därför har jag kommit på att jag leker vuxen...

Eller också är jag bara bohem.

5 kommentarer:

  1. om jag kan göra inlägg borde zupermom kunna också

    SvaraRadera
  2. som anonym ja... men jag vill inte vara anonym

    SvaraRadera
  3. testar igen med mitt namn...

    SvaraRadera
  4. Också funkar det inte igen då... Blir så trött... Sorry perny att jag tar upp massa kommentarsplats...

    Zupermom

    SvaraRadera
  5. Hallå!! Man kan va vuxen på sitt egna lilla vi.. man behöver inte tycka om handarbete, trädgårsdarbete odyl. Det är jag, om jag någonsin kommer att bli vuxen ;P
    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive