måndag 18 februari 2008

Stockholmsresan

Nu har vi varit och bott på clarion hotell i stockholm.

Jag började med att förstöra min diet redan på torsdagen då det blev max hamburgebar och när vi åkte slängde vi i oss en sibyllamåltid. Jag fortsatte krossa min kropps drömmar med potatis, cider, drinkar och kakor. Ja, till och med godis!

Vi gick ut och gjorde stan på lördagen och min make spenderade flera tusen på mig. jag kände mig nästan som en lyxhustru. Bland annat köpte jag ett par höga läderstövlar med hög klack och spännen hela vägen upp. Undrar hur den skulle se ut till star trek-overallen.

Vidare köpte jag massa fina kläder på kapahl, fast det var mer propra kläder, riktiga kontorsoutfits. En väldigt fin veckad kjol som påminner lite om en sån där skoluniformskjol. Den kommer bli jättefin till stövlarna.


På kvällen hade vi bjudit in några på drink, och jag klädde mig fint inför trerätters och drinkintag.

Däremot upptäckte vi att vi inte ska bjuda in folk sent på kvällen på vår hotellweekend, för vi är för trötta. Jag somnade på sängen medan charlie läste barnbok för oss.

Anektdoter från helgen:
vi kom in på restaurang strykjärnet för att äta på fredagskvällen.
Maken: Hej vi skulle vilja äta
Herr Åber: jaha, hur många är ni?
Maken: vi är två
Herr Åber: ok, tyvärr, det är fullt.
Maken: jaham, hade det funnits plats om vi var fler?
Herr Åber: Nej
Maken: Om jag varit sjäv?
Herr Åber: Nej
Maken: varför undrade hur många vi var då?

Vi fick lära oss skillnaden mellan "taxi stockholm" och "taxi i stockholm", typ tre hundra kronor mellan östra station och skanstull.

Clarion hotells damtoalett är inspirerad av stephen king: På lördagskvällen när vi intog en drink med våra vänner så gick jag på det lilla damrummet för att lätta på pudret. Toaletten låg en liten bit ifrån själva baren så sorlet och musiken blev lite lägre när jag närmade mig dörren. När jag kommit fram till dörren, öppnat den och stängt den bakom mig så försvann alla ljuden från baren helt. Dessa ljud böts ut mot ljudet av lite mystisk, låg, sprucken, pianomusik från en högtalare i taket i det kala kaklade tomma lite ekiga toalettrum med sex toabås på rad. När jag satt där inne, själv, lyssnande till mitt kiss som skvalade och ekade i det tomma rummet så lät det som om den spruckna musiken dessutom hade hakat upp sig i en monoton slinga. Jag förväntade mig att dörren skulle slitas upp och Jack Nicholson skulle slita upp dörren och skrika "heeeeeres Johnny!!!"

2 kommentarer:

  1. Tur att Johnny inte kunde komma då, eftersom han jobbade! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken slankis du blitt! Happy birthday!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive