onsdag 6 februari 2008

En students "frånvaro av" förmåner.

Japp, idag tar jag ut nästa 20% av min sjukfrånvaro, det blir 40% tillsammans. Det lämnar 60% till resten av praktiken och med tanke på att det kommer bli en sjukdag i morgon också så lämnar det endast 40% till resterande praktikperiod. Detta stressar mig oerhört. Vet inte om stress är en positiv faktor vid tillfrisknande, kanske ska fråga universitetet det.

Min handledare trodde inte det i alla fall eftersom hon i morse, när jag ringde och förklarade läget, sa att jag inte skulle oroa mig för universitetet, vi skulle lösa det. Vi får väl se, jag kommer ju i alla fall ha 40% kvar vilket innebär två dagars sjukdom, på nästan fem månader.

Vi studenter har det ju så bra i jämförelse med vanliga arbetare. Vi behöver inte tänka på sjukfrånvaro, VAB eller andra förmåner som gemeneman i arbetslivet behöver tänka på, för vi har inga!

Nä, nu ska jag tömma näsan på ungefär 2 liter klet, yrsla lite, äta en bit och ta mig en tablett, innan jag ger mig ut i kylan och hämtar mina små älskade barn.

2 kommentarer:

  1. Men de resterande månaderna är ju vår och sommar, och då brukar man inte bli så sjuk (peppar peppar), annat är det väl förstås när man har småbarn och lätt blir smittad av de! Men jag tror du klarar det, och de på din praktik verkar ju hur gulliga som helst.
    Kanske skulle du börja skriva på dina böcker nu när du har yrsel. Och sen läsa igenom vad du skrivit när du blivit frisk. Det kanske kommer något genialt ut ur feberyrseln! Eller så är det bara att sudda allt du skrivit och börja om.

    SvaraRadera
  2. jag har faktiskt tänkt samma sak, men jag har inte :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive