söndag 3 februari 2008

Hårfärgning på g


Jag har tänkt slänga på lite färg på mitt vackra hår nu igen. Min ursprungsfärg är vanlig brun, ungefär den man kan se till vänster i bild.

Nu är min tanke att jag ska spajsa till det lite med sprakande röd, brukar göra det några gånger då och då. Men för att kunna uppnå den färg som man kan se på bilden under bilden med den brunt färgade bruden, som ni redan fått kika på, så behöver jag blondera, annars blir det inge bra. Färgen på håret bör vara ljusar än färgen man vill uppnå har jag förstått.


Därför har jag nu kört i blonderingsmedel/färg som ska uppnå den effekt som man kan se på bilden, tredje uppifrån. Som ni ser är jag märkestrogen här. Enligt den, något suddiga, kartan som ni kan se under den blonda bruden, så har jag en aning mörkare här än den mörkaste på deras karta. Jag förstod att jag skulle vara tvungen att köra mer än en gång och räknade kallt med två.

Nu har jag kört tre omgångar, gissar att viva inte kommer stå till svars om håret faller av och det blir en äggskalsliknande hud på skallen, men nog fasen borde det vara ljusare än vad mitt bildvevis under visar på.









Fortsättning följer, slutbild kommer visas senare i kväll. På återseende.

1 kommentar:

  1. >JAG VILL OXÅ FÄRGA HÅRET!! får göra det då hehe väntar mä spänning på resultatet!! Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive