måndag 7 januari 2008

Sicken tur att jag ska börja med mat i morgon

Jag var på xtravaganzamöte idag och när jag kom så fick jag en present :)
Jag blev jätteglad och överraskad. En av tjejerna som är med i gruppen tyckte att jag var så duktig så hon ville att jag skulle få en present. En handmålad grön ljuslykta i glas. Jag glömde att fråga då, men jag måste fråga om hon gjort den själv, eftersom den är handmålad.

Mötet gick ut på mat. Mat, mat, mat!

Om jag inte skulle börja äta i morgon, om jag skulle äta soppor i tre veckor till, då hade jag fått krupp! Det var hur vi ville att vår tallrik ser ut, vilka smaker vi tyckte bäst om, vad som var viktigt att få med och mycket prisning över hur gott det är med mat!

Ja det peppar mig förståss mer inför i morgon, men jag tycker inte att det är så trevligt med sånna möten när det är så olika hur länga man ska gå. Som sagt, jag hade inte trivts om jag skulle gått alla mina tio veckor :(

Men lyktan var jättefin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive