fredag 4 januari 2008

Läste Karl Erik Valdemars blogg (se högerkant för länk) och fann denna lilla årsredovisning. Sniken som man kan vara, kopierade jag den och gjorde den till min egen:

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Bantat

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Om man inget lovar behöver man inte heller något bryta ;)

Fick någon i din närhet barn?
Japp, Catharina, Cissi och säkert fler som jag inte kommer på nu på rak arm.

Vilka länder besökte du?
Frillesås (ett land för sig själv det där)

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
Ett sommarjobb

Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
Verkar vara dåligt med sånna för jag kommer inte på nån nu så det är nog kört

Vad var din största åstadkommelse?

Ta tag i min vikt

Vad var ditt största misslyckande?
Att jag fick omtenta i den kliniska psykologin

Vems beteende förtjänade att firas?
Min mans, han ställer upp på mig och är världens finaste

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Ööööh, det blir nog min man också, han kan göra mig fullständigt vansinnig, eller hon vi hade i den kvalitativa delen på delkurs två i socialt arbete B.

Vart tog det mesta av dina pengar vägen?
kurslitteratur

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätteexalterad?

Det är säkert något mina barn har gjort,jag blir så engagerad av deras framgångar

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?
hips dont lie(och inte på något positivt sätt, jag lovar *kräkas*)

Bästa filmer 2007?
1408

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Motionerat och skrivit på mina romaner

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Spenderat mindre pengar på skit.

Favorit-TV-program?
heroes

Vilken var den bästa boken du läste?
Det finns en plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper andra kvinnor, eller vad den nu heter.

Vad gjorde du på din födelsedag?

Shit va gammal jag är... kommer inte ihåg.

Hur skulle du beskriva din stil 2007?
det får jag nog överlåta till nån annan, har ingen aning, högljud och fånig kanske

Hur höll du dig ifrån att bli galen?

det gjorde jag inte...

Vem saknar du?
vet inte, mig själv för jag har aldrig riktigt tid för mig själv känns detsom

Vem var den bästa nya personen du träffade?

Paulina och Eddie, dom går som en person :D

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007:
Att inte ta på mig för mycket på en gång, lärde mig det när jag pluggade till omtenta, renoverade huset och samordnade föräldrakommitten på samma gång. Höll på att gå in iväggen, fick en panikattack och svimmade nästan vid flera tillfällen. Vet inte om jag egentligen gjort så mycket åt det än...

Lärde du dig något nytt under 2007?
Ja det får vi väl hoppas...

Vad vill du lära dig under 2008?
Att bli en bra socionom!

Vad vill du uträtta under 2008?
Skriva mina romaner och gå ner alla mina kilon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive