måndag 28 januari 2008

ilskan river och sliter i mig

jag är lite arg på mig själv och på att jag hade en så stor tröskel som jag nu verkar ha.

Det är första dagen på andra veckan på praktiken och jag känner verkligen för att haka på och prata under samtalen, men vare sig viljan finns eller inte så öppnas inte käften i vilket fall så det jämnar väl ut sig. Jag var i samtal idag och jag hade så mycket input, så mycket jag ville säga, och det var inte bara blaha blaha utan det var adekvat!
Men gjorde jag det?
Nepp, jag satt som en jävla mussla!

Visst, det är bara första dagen på andra veckan, jag behöver inte ha blivit varm i kläderna än, MEN JAG HAR JU BLIVIT DET känns det som.
Samtalet var så perfekt, det var som om det var gjort för mig. Jag hade verkligen åååååååh, fan. Men det kommer fler samtal och jag KOMMER att öppna min lilla musselkäft och prata, nån gång. Jag har tjugo veckor på mig, jag kommer nog inte ens komma ihåg detta ynka tillfälle när praktiken kommit till sin ända, så det är nog igentligen ingen fara.

Dottern hade 37,6 nu på kvällen, så det börjar gå mot bättringsvägen. Hon hade en begynnande lunginflammation och min far, vår egen lilla husläkare, blev arg på sjukvården å våra vägnar. Hon hade bi-ljud i lungorna men sänkan visade inget. Läkarna ville inte skriva ut någon antibiotika nu, utan ville vänta tills det blev bekräftat att det verkligen var lunginflammation. Men dom hade inte gjort någon lungröntgen och det förargar min far.

Hon hade lunginflammation för ett år sedan ungefär, och det är det som min far tror spökar, att den inte läkte ut ordentligt så hon har nån tjorv på lungan nu.

Ja ja, just nu ligger hon i sängen och hostar slemm så hon kräks, gråter att hon inte vill sova samtidigt som hennes ögon går i kors och ögonlocken tycks väga tre ton. Vi får väl se hur lång tid det tar för John Blund att däcka henne i kväll. Han kommer i alla fall inte ha några problem med mig, för jag är så trött så jag nästan grinar i kapp med lilltjejen.

2 kommentarer:

  1. Du HAR mycket bra saker att säga. Så jag tror att när du väl öppnar munnen och säger första ordet, så kommer tröskeln att rasera och sen kommer du inte ha några problem med att prata på samtalen längre.
    Pussa lilltjejen på pannan!

    SvaraRadera
  2. Det hade jag inte trott om dig, musselkäften! lite svårt fortfarande, Ur musselkäften kommer nog ett pärlhalsband ska du se... bla bla bla bla yeye you know! Zäb e på dagis å mår bra, Hoppas att kusinen mår bättre å somna gott igår. Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive