torsdag 13 december 2007

Jag vann!

Vi skulle göra ett kollage tills förra mötet, i tisdags. Jag vann en porrtidning! I mina ögon i alla fall. Det var en kokbok med otroligt fina bilder som satte igång salivutsöndringen på mig så de andra sa att den skulle bli fuktskadad innan jag skulle få börja använda den på riktigt :)

Min man är nu testpilot. Jag lagar mat åt honom ur kokboken så han får äta det goda jag inte får, så får han säga om det är gott, och så kanske han kan bli av med lite övervikt på samma gång. Det är ju smalmat och han är inte smal :)

Idag har han med sig regnbågsfisk med rostade rotfrukter och en lätt tzaziki. Han hoppades på att en arbetskamrat som brukar fnysa åt hans husmanskost skulle vara där så han skulle få glänsa lite.

Annars är jag trött idag. Var på dotterns luciafirande i morse klockan kvart över sju där dom bjöd på gröt för tjugo kronor. Dom tog inte betalt för mitt te :) En av fröknarna sa dessutom högt till alla föräldrar "nu är det frukost för alla utom Pernilla" jag satt med min artificiella choklad istället och tittade på alla som frossade gröt.

Men det är det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive