onsdag 7 november 2007

Xtravaganza

Jag var på intervju idag och nu ska jag gå ner i vikt!
Jag ska bara dricka deras soppor och grejer i tio veckor och få lite livstänksändringar, vi får väl se. Lät himla bra när vi satt där, men det är väl mest upp till mig. Att helt och hållet bara ge mig hän på deras soppor och shakes är väl en sak som jag tror jag kan klara av. Får jag bara äta det i tio veckor så får jag bara det och julmat har jag ju ätit så många gånger och kommer få chansen igen nästa år så det kan jag också leva med. Men att jag inte får tugga tuggimmi eller dricka te, det vet jag inte hur det ska gå. Jag är ju tepersonifierad. Alla som känner mig vet att jag ofta har med mig en kanna te till skolan bara för att få dricka lite gott, riktigt te, och tuggummi har jag i munnen hela tiden.

Vi får väl se vad som händer, men eftersom jag lägger ner en hel del ekonomi i det hela så ska jag ge mig hän, det vill jag lova! Så i framtiden får man nog se lite mindre av mig, får jag hoppas!

2 kommentarer:

  1. hur går det? ska själv hoppa på detta snart...uppdatera gärna

    SvaraRadera
  2. Kikar runt för att söka länkvänner med bloggar som handlar om viktminskning, kost, motion och välmående.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive