söndag 11 november 2007

snacka om att haka upp sig

Jag satt och pratade med en kompis i torsdags, om bloggar. Hon visste att jag hade blogg så jag frågade om hon läst och så och då kom det fram att hon också hade blogg...
-Jaha sa jag, kan jag få adressen så jag kan kika?
-Nej.
-va?
-nej.
-men varför inte?
-nä jag skriver för mig själv så jag vill helst inte att vänner ska läsa, det kan vara känsligt.
-Men, får ingen läsa då eller?
-jo då
-men inte jag?
-nej.
-Men... då kan ju faktiskt vänner hitta den och läsa
-ja
-men då kan ju lika gärna jag få adressen
-nej
*sårad*

Känns lite som, ja, otrohet, hon bloggar sin själ för andra, men inte för oss nära och kära, eller åtmindstonde inte för mig. Inte visste jag att en blogg kunde vara så känslig, alltså så man blir så sårad när man inte får läsa någons blogg. Det har gått så långt att jag har vänt upp och ner på google för att hitta hennes blogg, jag har använt alla sökord jag kan komma på för att hitta henne, men hon är gömd för mina svepningar. Jag har hittat en som kan vara hon, men den krävs ett lösenord för att komma fram och det skulle kännas så bra, om det vore hon, för det innebär att hon i alla fall skyddar sig, så hon inte drar med sig vad som helst hem igen, efter sin otrohetsaffärer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive