fredag 16 november 2007

nu är det jul igen

jag tar igen allt på ett bräde den här helgen.
Jag tog mig en mycket trevlig och gemytlig öl på kåren i eftermiddags, den sista på länge och just nu mumsar jag på chips. Kvällen kommer fortsätta med glögg, pepparkakor, baileys och lite godis. Helgen kommer gå vidare i samma tecken. Kan jag få tag på en riktig lussebulle så vill jag ha det, sen ska vi äta en god middag i morgon, jag och maken, ute på krogen, kanske på bowlingstället så vi kan bowla lite också.

Jag har börjat träna, i onsdags körde jag core med väldigt otränade magmuskler. I dag körde jag gympa och när vi kom in på magmusklerna så kändes det INTE bra. Dom var, så att säga, inte medarbetsvilliga utan satte sig på tvären och bet mig, så jag tog det väldigt lungt. Men huvudsaken är ju att jag kommer i gång, tar jag ut mig så går det säkert käpprätt åt häll vete på golvet.

Nä nu ska jag hälla upp en god kopp te och svulla pellarkakor och choklad till det, det kommer jag sakna över allt annat tror jag *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive