måndag 26 november 2007

Frossa

Jag blev bjuden på te och choklad i natt och jag satte i mig mängder. Det var så gott. Jag åt och jag åt, men så plötsligt så insåg jag vad jag höll på att göra. Chokladen skulle ju förstöra min viktminskning och jag skulle gå ur ketonfasen och få lida. Åh nej tänkte jag och fick ångest och visste inte vad jag skulle göra. Det var fruktansvärt.

Och plötsligt så var jag på ett annat ställe och blev bjuden på något annat jättegott och jag frossa i mig mig. Det var så gott, jag vräkte i mig tills jag plötsligt kom på att det inte var bra, oj oj, nu förstör jag ju för mig själv igen, ångesten kom tillbaka och jag led över allt jag stoppat i mig.

När jag vaknade på morgonen var jag väldigt lättad över att det bara var drömmar och jag kunde ta min chokladdrink och se fram emot mitt träningspass.
Jag har gått ner tre kilo, kläderna sitter jätteslappt på mig och jag har skrutit om detta hela dagen. Känns som om jag fått mig en sporre.

1 kommentar:

  1. SKITABRA!! Du e jätteduktig tycker jag!! Kul å få shoppa sen =)
    Kramar Bengtsson Lundgren

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive