torsdag 22 november 2007

En snabb uppdatering på mitt tillstånd

jag är rätt hungrig, men det är ändå inte så vanligt. Jag fyller mig med vatten hela tiden så hungerkänslorna blir väl lite lurade. Däremot blir jag kissenödig hela tiden, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag dricker så mycket. Men jag är säker på att det är mer vätska på utkorgen än på inkorgen.

I går när jag hämtade barnen så kissade jag innan jag gick hemmifrån, hämtade dotternn, gick till fritids och var tvungen att kissa igen, alltså påträngade tvungen, sen gick vi och hämtade dotterns kompis som jag skulle barnvakta, och när vi kom hem så var det akut igen. Tre gånger på en timme alltså. Jag tänker inte planera in några för långa bilresor under den här perioden. Klart vi ska ju till stockholm under julen, men det blir väl några stopp på vägen för säkerhetsskull, eller jag kanske ska ha många tomflaskor i bilen.

Jag har fått höra att detta med kisseriet är en reningsprocess som bara är jättebra. Och byxorna känns redan lite sladdriga runt magen, kan vara inbillning, men ändå en trevlig sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive