torsdag 29 november 2007

Dömd dotter?

Jag var verkligen i valet och kvalet i morse. Dottern har varit ledig i tre dagar från dagis, alltså inte varit där p hela veckan. I morse så ringde jag angående tider som hon skulle vara där idag och får då vet att halva personalstyrkan och halva barngruppen låg hemma i kräkinferno. Vinterkräksjukan håller alltså ett hårt grepp om dagiset, det är lite dömt så att säga. Jag blev lite fundersam på vad jag faktiskt skulle göra. Jag har ju tenta så jag måste verkligen plugga, maken har ju jobbet och det går ju inte att vabba för sjukdomsRISK! Samtidigt så kanske vi nu blir hemma i omgångar på grund av att hon gick dit. Hade hon varit hemma nu torsdag fredag så kanske vi kan klara oss men nu är risken stor att vi kommer att få ligga i omgångar hela gänget.

Det tog verkligen emot att lämna henne idag, det kändes som om jag personligen dömde henne till våldsamma kräkningar och diarré och lidande. Det kändes som om jag dömde min son, min man och mig själv till detta, bara för att jag måste bli klar med min tenta.

Fy fan vad jag hatar att kräkas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive