onsdag 31 oktober 2007

Min hjärna


Här är den, mitt innersta, the thing that makes me tick! Jag var så stolt och visade upp bilden av min gråa massa för folk men när jag visade upp den förmin man så förstördes den mystiska och stolta känsla jag hade kring min hjärna. Han, mannen som gett lek med mat ett ansikte, han som kan se saker i allt, han som kan ge en klubba en personlighet, han utbrast, "MEN DET ÄR JU EN LITEN GUBBE, EN GLAD GUBBE MED ANTENNER!"

Mannen som alltid ska slå min i intelligens, han som alltid är lite bättre och lite snabbtänktare och som alltid kan liiite mer än mig när det gäller att kunna konstiga saker eller allmänbildning. Han har nu också fått uppenbarelsen av min hjärna att framstå fånig :(

Jag har en liten glad gubbe med antenner i hjärnan, och när jag tittar på den så kan jag inte se annat än den där fåniga glada filuren med antenner, garvandes åt mig innifrån min skalle.

Jag tror det är en geting...

1 kommentar:

  1. HAHA. Jag ser den med. Haha.
    Men ,ser inte alla hjärnor ut sådär? Eller ser alla hjänor olika ut? Jag har aldrig sett en sådär.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive