söndag 21 oktober 2007

Lök

Det finns ett gäng olika lökar i vår värld. Vi har den typ av lökar som jag har i min BH, det finns vissa som säger att de lökar när de fiser eller rapar men så finns det lök som vi äter. Det är flera olika där med, vi har röd lök, gul lök och vitlök. Det finns fler lökar, sånna där små lökar som jag inte kommer på vad dom heter nu bland annat.

Om man säger lök så brukar man hänvisa till den gula löken ,den som är standars i vårt avlånga land. Därför drog jag den kalla slutsatsen att när jag beställer en pizza där det finns lök på, så är det gul lök dom menar. När jag sedan får in pizzan och ser att det är röd lök så kommenterar jag det och säger att "oj jag förväntade mig gul lök, röd lök kan vara lite stark för mig" så säger dom "ja ja men det är ditt eget fel, du skulle sagt att du ville ha gul lök" sen för att släta över det och sätta plåster på mitt lilla löksår, så tar dom med en skål med rå gul lök till mig och säger att jag kan peta bort den röda och lägga på den gula om jag vill. Jag vill inte ha rå kul lök, jag vill ha tillagad gul lök.

Jag åt pizzan med röd lök och nöjde mig med det, men jag kommer gnälla lite om det till folk så dom får veta hur mycket jag lidit över denna lökincident!

Nu ska jag bli hämtad av min make och se efter min dotter som fallit med huvudet före rätt på en asfalterad parkering. Kanske en liten tur till läkaren med det. Det ger mig lite perspektiv på tillvaron, jag menar en lök är väl inte hela världen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive