onsdag 31 oktober 2007

Jag ger upp

Idag har jag verkligen fått nada gjort, absolut INTENTING!!!
Jag har suttit och läst min bok som inte bara är engelsk, den är tråkig också, för att citera mig själv när jag skrev tenta för två år sedan och även då hade en tråkig engelsk bok.

Jag ger nu upp, jag åker hellre hem och har dåligt samvete över att jag inte får något gjort men umgås med familjen än att sitta och ha dåligt samvete för att jag inte får något gjort och ha dåligt samvete över att jag inte umgås med familjen.

Jag skulle även vilja citera något min kära vän Barbro, bääääbs har sagt, som jag tycker var så fint. Hon och en annan vän satt och talade:
"det löser sig nog"
"Ja, och gör det inte det så dör man"
"ja, och det kan ju vara en befrielse"

Det kommer hädanefter få vara min ledstjärna här i livet, så jag slipper oroa mig och stressa så infernaliskt.

Nu beger jag mig till mitt internetbefriade hem.

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, bra blogg det här! Skrattade igenkännande när jag läste om dina problem med Glocalnet, fast i mitt fall var det ComHem: http://johannagraf.blogspot.com/2006/12/ingen-kom-hem.html

    SvaraRadera
  2. Haha. Jo det förstår jag ju absolut.
    har du sådär så det står turnedatum på baksidan oxå? ;)

    Jag kan till viss del förstå det. Men hur roligt blir det att skriva om man inte är elak och tar ut svängarna lite? ;)

    Mycket fjoritsar går omrkgin med konserttröjor och det riktigt syyns hur dem bara HAR EN STÅNDPUNKT. Vilket naturligtvis är bra. Om än lite fånigt när jag är på det humöret. Haha.

    Oh, vad glad jag blir! Det får du hemskt gärna göra.
    Jag ska läsa din lite mer minsann!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive